onsdag 18 maj 2016

Weekend resa

I morgon, torsdag, åker jag och maken till Rom. Italien!
Det är typ 14 år sen vi senast var på resa tillsammans. Om man inte räknar med en Sverige-kryssning vi gjorde för några år sedan.

Den här resan bokade vi typ i januari. Och nu är det dags. Det har varit så mycket den här våren för oss alla, och det känns som att det här andningshålet kommer i sista stund.
Och min älskade mamma som skall ta hand om hulig...barnen. Det är ingen lätt uppgift men är det nån som klarar det så är det hon.

Jag har packat, det mesta. Till skillnad från karln. Vi hinner väl hem o svänga efter jobb/skola före det bär av till flygfältet. Sen kommer vi åter kring midnatt på söndag. Så typ 3,5 dygn. Lagom. Hoppas jag. För att ladda batterier.

En sak som gnager och skaver är att vi missar yngsta barnets sista vårfest på dagis. Det tänkte vi inte på när vi bokade resan för något som känns som en evighet sedan. Och det här var dessutom enda veckan det fungerade att ta en lång weekend off. Maken har jobbat så gott som varje helg.
Så..nu krockar det med vårfesten. Som tur kan mormor och syskon gå.

Hursomhelst, i morgon bär det av och jag har för avsikt att njuta för hela pengen <3

1 kommentar:

Hanna Svarvars sa...

Hej vännen! Har du kommit av dig med bloggandet? Kul att följa med ditt liv såhär på avstånd. Hoppas vi ses snart igen! Välkomna opp till Österbotten när ni har passligt! Kram!