lördag 6 oktober 2012

Goder afton


Alla sover i stugan (jaja, lägenheten). Och för att vara riktigt tydlig, så 3 st i sofforna, 1 i sin säng och 1 hos en kompis. Själv degade jag också i soffan och nånstans på väg till badrummet för tandborstning kom jag på att jag måst passa på att surfa lite på datorn. Annars surfas det mesta från telefon nuförtiden..och det är lite jobbigt att t.ex huuto.netta, kolla resor och sånt. Och blogga fungerar inte heller nuföriden därifrån. Som ni vet, som jag gnällt
Så om det nu är lördagkväll och jag inte har väckning så gäller det att passa på när det dessutom är tyst omkring. *surfsurf*

Imorse var det, trots lördagen väckning och skoldag. Det var den årliga skol-lördagen då eleverna jobbar in en extra höstlovsdag. Jag förstår inte helt logiken (jag menar, nu blir det ett kort veckoslut istället och en extra dag att fixa barnvakt åt skolpojkarna som har ledigt 3 vardagar sen). Men det var riktigt roligt och det är ju väldigt viktigt som förälder att engagera sig i både skola och kompisar. Så idag fick man göra både och.

Småttorna hämtades av mommo igår kväll och de tillbringade dagen i Sibbo med bl.a. utebastu (det är spännande!), så jag och pappan i huset kunde sitta med på lektionerna och turades om att sitta i både 2:an och 3:ans klassrum. Sen var det café, korv, lekar och Unicef-rundan. Det var strålande sol och barnen sprang så svetten rann.
Sedan åkte Niko på fotistalko, Robin cyklade hem med sin klasskompis dit han skulle övernatten och jag och min äldsta son gick till bussen och åkte hem. Han åt och stack iväg till en kompis. Jag skulle städa hade jag hunnit kläcka ur mig. Men så lockade soffan såååå mycket och vips, låg jag under filten. Och vips var klockan 16 och Sarah kom intrampande terassvägen. Mommo bar in Alvin som somnat just före parkeringen. Han sov som en sten så jag la honom på soffan och vi hann ha lite tumistid med Sarah och spelade spel, ritade och åt lite godis, i smyg. 1½ timme varade lugnet. Sen kom Niko och lite efteråt Felix.

Vi åt tortilla och undrade titt som tätt "Var e Robin?" tills nån kom ihåg att han ju sover borta i natt.
Usch den där känslan när man faktist tror att man glömt nån nånstans.
 Det var här en dag efter jobbet då jag kom till metroparkeringen i Nordsjö och "såg" att Alvin skulle ha suttit i bilstolen. Vet ni, mitt hjärta stannade. Det var så hemskt, när jag på riktigt hann tänka att nu har han suttit där hela dagen fastspänd - att jag skulle ha glömt lämna honom på dagis! Men det var en väska. Brr, jag får hjärtklappning bara av att tänka på saken.

Nåja, kvällen har varit bra, Sarah och Felix var ute på gården med grannarna ett tag. Alvin spelade lite innebandy med pappa...inomhus...fast nu slår Alvin så hårda skott redan att det får vara slut på det.
9-åringen på moddalektion. Enda pennan han hade i pulpeten - en blyerts som är av på mitten..

8-åringen på matematiklektion.

Sen skulle man springa och fick en stämpel per varv. Efter första varvet kom nog Robin på  att det går lättare utan jacka.

Lördagkväll, prinsesstossorna på fel fot - spelet kan börja.

Så kom dom ner och var så nöjda så, de hade klätt ut sig. Alvin till prinsessa och  Sarah var prins. Det var dans och stoj.

...och så byttes rollerna.

Så tittade vi lite på film.

Och somnade på mamma.

Här var från en tidigare kväll. Dom var vänner för en minut och Robin hjälpte Sarah att väga frukt.

Sarah har tittat på Monsters inc. och ritar egna monster :)


4 kommentarer:

ninnie sa...

Vilken söt prins o prinsessa! saknar alla trollungar. Kram på er!

Naadi sa...

Dom saknar sin faster också. Och Alvin tycker om att titta på ditt examensfoto och säga "ninniii" <3
Kram på dig! Och vi ses ju snart!

Rouva G sa...

Jag undrar alltid emellanåt hur ni får allting att gå ihop! Så mycket allting ni orkar och hinner med, och du som efter allt det ser ännu så himla fräsch och vacker ut. Superfamiljen?

| mustikkasmoothie.blogspot.com |

Naadi sa...

Haha, njae, superfamiljen är vi icke. Ibland blir vi helt galna på varann och det kan flyga grejer. Men sånt har man ju inte på bild :)
Och om jag ser ens lite frsch ut ibland så troor jag på fullaste allvar att det är helt och hållet mina extensions (hur det nu skrivs) förtjänst ;)