tisdagen den 23:e oktober 2012

Dåligt samvete..?

Borde jag ha. Tror jag. Den här veckan har jag slösat pengar på ingen annan än mig själv!
Har länge spanat efter ett par stövlar, som är bekväma att gå i. Så såg jag att "mina" stövlar fanns till rabatterat pris på Aleksi13. Turligt så fanns det bara bruna kvar , de svarta av samma modell var tydligen slut i alla huvudstadsregionens affärer. Tur av den orsaken att jag annars haft svårt att bestämma mig. Nu blev det bruna och dom trivs jag i. Och bekväma, så dom KAN jag faktist gå i.

Niko undrade vad de kostade och nöjde sig med att "de var på rea". Hihi. Han insåg väl att det man inte vet, lider man inte av.

Nåja, men inte nog med det! Ikväll var det dags för månatliga ögonfransservicen. Eller det sku ha varit på torsdag men då åker jag med jobbet till Åland för ett par dagar. Jei, det kommer att bli kul!

Så det vart lite slösande ( eller det beror ju på vem som ser på saken) men jag tror karln tog det med ro eftersom han meddelade även ikväll att han låtit sig övertalas att gå med i ännu en styrelse. Som ger honom ett saftigt arvode per möte, och möten kommer att hållas 6-7 ggr/ år. "Dit bara, så kan jag hålla mig med mina fransar och lite till " tyckte jag och lät som en stödande fru. Visst?

2 kommentarer:

Babyboom sa...

D va du värd! hur ofta lägger man pengar på sig själv? jag gör d typ aldrig längre..

Naadi sa...

Tack! Helt sant ;)