måndag 16 april 2012

Inbokad kaffeträff

Jag och Väninnan tog fram kalendrarna en dag i mars och prickade in måndagen 16.4 i kalendern. skulle vi träffas.  Man måst nästan göra så, för har man många barn och 111 aktiviteter att klämma in i vardagen blir det lite svårt med spontana kaffebesök, på tumis med en vän.
Tur så var det gjort, för som vanligt så var det ju inte helt passligt att slinka iväg efter middagen mitt i läxläsningarna. Jag hade lite bibbaböcker som skulle hämtas ut från Nordsjö bibban så jag tog bussen dit först. På väg ut råkade jag se bordet men avskrivna böcker. Prislistan var så här: 3böcker/1 €, 1 bok/ 50 ct.  Jag hittade 4 böcker, alltså 1,50 €. billigt o bra.

Sedan tog jag metron till Botby, där jag träffade Väninnan. Vi gick till Roberts coffee i Itis. Jag slog på stort och tog en Robert's mocha. Gott. Och den var ju som en sötsak i sig, så det behövdes inget till.
Vi pratade. Och pratade. Och ändå blev det inte klart pratat. Tog bussen hem vid 20:30. Kom passligt så jag hann läsa saga för småttorna och paja dem till sömns. Stora gossarna var redan i säng.
Täykkärit tog jag på band. Nu ska jag hänga tvätt, ladda kaffekokaren, duscha och soooova.

2 veckor kvar tills jag blir "ledig", kan börja räkna ner snart.




Lånad bild, men en sån här drack jag. Namii.


Mitt bokfynd. 1,50€ för de här.

Inga kommentarer: